Czy pomimo mojej słabej formy treningi personalne są dla mnie?

Tak, zdecydowanie. Słaba forma wynika z długotrwałego braku uprawiania jakiejkolwiek formy ruchu (sportu). Organizm, który przez długi okres poddawany był jedynie leżeniu w domu na kanapie, siedzeniu w pracy bądź okazjonalnym spacerom i jeździe na rowerze, jest szczególnie podatny na kontuzje i wymaga indywidualnego podejścia. Stąd tak bardzo ważne jest rozpoczęcie aktywności fizycznej w umiejętny, bezpieczny sposób, dający radość i niezniechęcający do treningu. Trening personalny pozwala w najszybszy i najefektywniejszy sposób poprawić kondycję fizyczną oraz sylwetkę.

Więcej o treningu personalnym można przeczytać tutaj: Trening Personalny w Białymstoku


Czy płacę już za pierwszy trening?

Nie! Bardzo chętnie Cię poznam i przedstawię mój styl współpracy. Dlatego już dziś zapraszam Cię na bezpłatne spotkanie, na którym porozmawiamy o Twoich celach treningowych i wspólnie poćwiczymy. Wierzę, że spodoba Ci się i zostaniesz ze mną na dłużej od moi podopieczni.

Wystarczy, tylko że uzupełnisz formularz treningowy dostępny tutaj: Formularz treningowo-dietetyczny.


Mam problemy z układem ruchu. Czy będzie to uwzględnione na treningach?

Oczywiście. Problemów z układem ruchu może być dużo. Tak naprawdę, rzadko kto jest zdrowy. Moim zadaniem jest tak dobrać ćwiczenia i intensywność wysiłku fizycznego by był dopasowany indywidualnie do danej osoby i jej aktualnego stanu zdrowia. W niektórych przypadkach wskazane są konsultacje ortopedyczne i fizjoterapeutyczne.

Współpraca z trenerem personalnym jest szczególnie polecana osobom z przebytymi kontuzjami, problemami kostno-stawowymi bądź innymi chorobami układowymi.


Czy ma Pan potwierdzone kompetencje jakimiś certyfikatami?

Tak, oczywiście. Jestem certyfikowanym trenerem personalnym oraz instruktorem kulturystyki. Dodatkowo posiadam wykształcenie medyczne oraz pracowałem na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku gdzie miałem do czynienia z diagnostyką wydolności fizycznej sportowców. Zachęcam do zapoznania się z moimi uprawnieniami oraz przeczytania informacji na mój temat.


Co zawiera jedna sesja treningowa?

Trening personalny to najdoskonalsza i najefektywniejsza forma współpracy. Pozwala w najbezpieczniejszy i najkrótszy sposób uzyskać pożądane rezultaty. W związku z tym nie może ona mieć jednej formy. Zmienia się cały czas w zależności od celów treningowych, postępów treningowych, dyspozycji danego dnia czy też ilości dostępnego czasu przez ćwiczącego. Bardzo ogólny schemat, można przedstawić następująco: rozgrzewka (mobilizacje, stretching dynamiczny), trening właściwy, trening aerobowy/anaerobowy, stretching statyczny. Więcej o treningu personalnym przeczytasz tutaj.

Czasami zdarza się, że potrzebujemy jedynie planu treningowego. Dla takich osób proponuję współpracę z zakresu ułożenia indywidualnego planu treningowego bądź jego modyfikacji.


Czy dostanę wskazówki dotyczące odżywiania?


Oczywiście, prawidłowe odżywianie leży u podstaw wszystkich sportów. Aby odnotowywać postępy treningowe i być zdrowym musimy odpowiednio się odżywiać. Wszyscy moi podopieczni dostają wskazówki żywieniowe dopasowane do ich celów treningowych.

Jeżeli potrzebujesz jedynie planu dietetycznego, możemy go ułożyć na podstawie Twoje zapotrzebowanie energetyczne, preferencje i stan zdrowia. Potrzebne do tego są informacje, które pozyskuję z uzupełnionego formularza treningowo-dietetycznego dostępnego tutaj:

Współpraca online — to bardzo efektywny i ekonomiczny sposób współpracy.

Jestem wegetarianinem. Czy dostanę wskazówki dotyczące żywienia dla sportowców?


Oczywiście, zdarzyło mi się współpracować z osobami na diecie wegetariańskiej. Z racji wyłączenia produktów mięsnych w diecie kluczowe jest odpowiednie jej zbilansowanie. Staram się przekazywać swoją wiedzę aby to osiągnąć. Dostępne dane literaturowe, jak i praktyka pokazuje, że odpowiednie zbilansowanie diety wegetariańskiej pozwala osiągać rezultaty jak na diecie ze spożywaniem produktów mięsnych.


Jak szybko mogę spodziewać się efektów?


Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko jest indywidualną kwestią i zależy od wielu czynników takich jak: wyjściowy stan zdrowia i poziom wytrenowania, obecność chorób, dyspozycyjność czy też zaangażowanie. W końcu zależy to też od “składowej” o której mówimy czy jest to kondycja fizyczna, ilość tkanki tłuszczowej i wygląd czy też mobilność układu kostno-stawowego.

Nie mniej jednak z mojego doświadczenia wynika, że zauważalne efekty są już po około miesiącu współpracy.


Czy mogę przyjść na trening ze znajomym/znajomą?


Jasne! Pomimo iż preferuję współpracę z jedną osobą, gdyż możliwa jest wtedy maksymalna indywidualizacja treningu do konkretnej osoby, trenuję również z osobami w parach. Pojawia się wtedy dodatkowy element rywalizacji, a treningi mijają w wyjątkowo świetnej atmosferze. A to pozwala wycisnąć z treningu ostatnie poty!


Czy jeśli nie lubię np. pompek to zostanie to uwzględnione podczas treningu?


Oczywiście. Trening oprócz efektywności ma być również przyjemny. Często ludzie są uprzedzeni do niektórych ćwiczeń. Wynika to głównie z faktu, iż dane ćwiczenie nie jest dla nich odpowiednie w danym momencie, bądź wykonują go z nieodpowiednią techniką przez co jest niekomfortowe bądź nawet sprawia ból. Zawsze weryfikuje zasadność wykonywania danego ćwiczenia, uczę odpowiedniej techniki i jeśli wszystko jest w porządku, a komuś dalej ćwiczenie “nie leży” to odpuszczamy.


Co Cię wyróżnia spośród innych trenerów?


Ciężko jest mówić o sobie. Moi podopieczni najczęściej mówią, że jestem bardzo pozytywną osobą, która ładuje ich energią i dodaje motywacji do treningu, przez co nawet jak nie mają ochoty na trening to trenują by mnie nie zawieść.

Zachęcam do zapoznania się z opiniami innych ludzi na mój temat – referencje.

Sam o sobie mogę powiedzieć, że mam indywidualne podejście. Dodatkowo staram się podnosić sobie poprzeczkę poprzez ciągłe poszerzanie wiedzy. Myślę także, że moje wykształcenie medyczne oraz praca w prężnej jednostce naukowej, gdzie mam możliwość pracowania z profesjonalnymi sportowcami jak i amatorami wyróżnia mnie spośród innych trenerów.

Nie bez znaczenia jest także doświadczenie zdobyte w największej ówcześnie sieci siłowni w Polsce-Pure Health and Fitness, co pozwoliło mi współpracować z ogromną ilością osób tak różnych względem warunków fizycznych, jak i osobowości.


Jak często w tygodniu powinny odbywać się treningi?


Optymalna, pożądana ilość treningów w tygodniu to 2-4. Czy to będą 2,3 czy 4 treningi zależy od konkretnej osoby, jej możliwości oraz dyspozycyjności.

Trzeba zaznaczyć, że dwa czy nawet jeden trening personalny w tygodniu jest lepszy niż w ogóle.


Czy mogę przełożyć umówiony już trening?


Tak, niejednokrotnie zdarza się, że coś nam “wypadnie”. Trening wtedy przekładamy na inny dogodny dzień. Trening personalny oprócz wspólnego trenowania na siłowni oznacza również bycie w stałym kontakcie. To nie tylko trening, to współpraca.


Jakie są zalety pracy z trenerem personalnym?


Współpraca z trenerem to szereg plusów, najważniejsze moim zdaniem to:

  • Bezpieczeństwo trenowania — co pozwala uniknąć kontuzji, dodaje pewności siebie podczas wykonywania ćwiczeń i umożliwia wykonywać przez to ćwiczenia z wysoką intensywnością
  • osiągnięcie założonych celów treningowych — w dużo krótszym czasie niż zrobilibyśmy to samemu ( o ile w ogóle), przez co widzimy efekty szybciej, a to dodaje nam motywacji do dalszej pracy
  • efektywność oraz brak poczucia straty czasu — każda sesja treningowa zbliża nas do założonego celu, nie błądzimy bezcelowo chodząc pomiędzy maszynami na siłownii
  • motywacja do trenowania — dobry trener zmotywuje Cię do działania, dzięki niemu każdy trening będzie przebiegał w dobrej atmosferze i będziesz czekał na kolejny
  • pozyskanie wiedzy — współpraca z trenerem pozwala w krótkim czasie pozyskać mnóstwo wiedzy, pochodzącej z różnych źródeł oraz z doświadczenia treningowego, a to pozwala na usamodzielnienie się w krótkim czasie.

Zamierzam iść do Straży Pożarnej, gdzie będę miał testy sprawnościowe, jesteś w stanie mi pomóc?


Tak, oczywiście. Nasza współpraca może mieć charakter treningów personalnych gdzie skupimy się na przygotowaniu stricte pod testy do straży pożarnej.

Bądź możemy współpracować niestacjonarnie — online. Po dokładnym wywiadzie i analizie Twoich obecnych zdolności układam Ci plan treningowy i dietetyczny.

Zmiany i modyfikacje wprowadzam co kilka tygodni podczas konsultacji online. Jest to bardzo wygodna forma współpracy, gdyż pozwala zaoszczędzić czas oraz możemy spotkać się na rozmowie w praktycznie dowolnej porze dnia.